Utazási tippek, tapasztalatok a világ körül tőlünk és másoktól

Szállások, repterek, országok, beszámolók

Baron Resort Sharm el Sheikh

2021 márciusában töltöttünk itt egy hónapot. Nagyon jó hírű hotel, sajnos nem szolgált rá erre a hírnévre. Mielőtt foglaltunk, ellátogattunk ide, és megnéztük a „minta” szobát. A lobbyból olyan csodás volt a panoráma, hogy egyből megfogott minket. A lobby bárjában pedig nagyon kedves Fülöp – Szigeteki lányok dolgoztak, akik tényleg annyira kedvesek, illedelmesek, aranyosak, hogy egyből úgy éreztük, ez lesz a mi hotelünk. Ráadásul a Premium All Inclusive ellátásban benne vannak az Importált alkoholok, és heti egy mosoda is ingyenes, ezért hát lefoglaltuk a szállást.

Az importált alkoholok közül mint később kiderült, nem mind volt benne még a legmagasabb csomagban sem, whiskey és bor legalábbis nem, végül a Martininál maradtunk, ami 2 nap után elfogyott, és nem is pótolták. A mosoda gőzölte a ruháinkat, nem volt mosás, ezért ha valami foltos volt, az az is maradt, de tiszta nem lett. Ami a személyzetet illeti, igen, a Fülöp – Szigeteki lányok nagyon kedvesek, és még egy vagy két szakácsot is találtunk, aki jó fej volt, de alapjába véve átlagban mindenki pénz motivált volt. Az szálloda amúgy is kevés dolgozója a vendégek helyett a telefonjaikkal foglalkoztak.

Éjjel érkeztünk a szállásra, előtte Kairóban voltunk, ahova Aswanból mentünk, kevés volt az idő az átszállásra, mi átértünk, de a bőröndjeink nem, későn érkeztünk a hotelba is. A nekünk előkészített szoba két ágyas volt, előre leszögeztem, hogy egy éjszakát hajlandó vagyok külön ágyon aludni de többet nem. Azonnal kaptunk másik szobát, aminek a fürdője koszos volt. Nem volt black out függöny, szóval reggel 6kor ránk sütött a nap. Mindjárt a második napon leültünk a vezetőséggel beszélni, hogy a szobánk koszos, nincs rendes sötétítő, és egyébként az étteremben a kiszolgálás is kritikán aluli volt, minden alkalmazott a telefonját nyomkodta ahelyett, hogy kiszolgálták volna a vendégeket. Nem volt tiszta asztal, inni csak minden 4. alkalommal kaptunk. Közben megtudtuk, hogy Kovid miatt lefelezték a személyzetet, és a fele személyzetnek is csak fél bért fizettek, a munkakedvük is egyenesen arányos volt ezzel.

Nagy nehezen kaptunk sötétítő függönyt, amit fixre tettek fel, onnantól nem tudtunk világosat csinálni a szobába, de itt már feladtuk. Kértünk még foglaláskor csendes szobát, ez nem igazán jött össze, szemben a szobában egy anya folyton üvöltött a gyerekével, ha nem, akkor kirakta a gyereket reggel 6kor a folyósóra, és akkor a gyerek ott üvöltött egyedül, míg nem csatlakozott hozzá az anyja. Ez utóbbi mondjuk nem a szálloda hibája, de pár nap után megelégeltük, és kértük, hogy had költözzünk át egy másik szobába. Kaptunk egy másik, távolabbi szobát. Elég elhanyagolt, és koszos volt ez a része a szállodának. A szellőző olyan piszkos volt, hogy nem mertünk klímát kapcsolni.

Ami pedig a személyzetet illeti, mielőtt a takarítónk elment szabadságra, jelezte, hogy ő már holnap nem lesz. Adtunk neki borravalót, és aznap már nem is takarította ki a szobánkat. Vonatkoztassunk el ezektől, és nézzük, mit kínál ez a szállás. Az animációs csapat visszafogott, soft animation volt, reggel egy kis nyújtás, délután némi program, este mini disco, és valamilyen program is volt.

Étterem: túl kicsi, ha a szálloda tele van, akkor bizony nem elég ennyi embernek. Nincs önkiszolgálás, a szakácsok szednek ételt, és nem szedtek bőséggel. Én reggelire kenyér helyett uborkát kértem, úgy kellett szólnom, hogy ne 2-3 karika uborkát adjanak, hanem szedjenek még a tányérra, ugyanez volt a hússal is. A kiszolgálás nagy része úgy van megoldva, hogy egy emelvényen vannak a szakácsok, és egész nap hajolgatniuk kellett, hogy ki tudjanak minket szolgálni, elég idióta megoldás. Amúgy reggelire többféle sajt, és füstölt lazac is volt, tehát a választékkal nem volt probléma, csak a kiszolgálással. Egy tojás sütő hely volt csak, amikor 120%-on volt a foglaltság, akkor kinyitották a második éttermet is. 120% azt jelenti, hogy a Baronnak van egy, csak a felnőttek számára fenntartott szállodája is, a foglalás ide is engedélyezett, de mindenkit a Baron Resortban helyeztek el aki elfért, és a felnőtt hotelnak csak egy részét nyitották meg, ugyanakkor csak a Resort éttermei üzemeltek. Ezekre a napokra megnyitották az Indiai éttermet is, amit feltétlen próbáljatok ki ha itt jártok, mert nagyon finom. Az előételnek készített csirke szárny nagyon finom. Egyiptomi étterem is üzemel, ez is, valamint az indiai is, és a Halas étterem is, ezek csak foglalásra. A Halas étteremben gála est is van, amire a Premium All inclusive ellátásban heti 1 almalommal jogosultak lettünk volna részt venni. Foglaltunk is, de fél órás csúszással sem tudtak asztalt adni nekünk. Egyébként szívesen vártunk volna még, ha legalább kaphattunk volna valamit inni, vagy esetleg egy kis előételt, de meg sem fordult a fejükben.

A hotelnek tenisz pályája is van, melynek használata díjmentes. Az edzőterem kicsi, reggel szinte üres volt. A spa szintén kicsi, vettünk egy 10 alkalmas csomagot, minden alkalomnak 50 percesnek kellett volna lennie, de volt, hogy 20 perc alatt kiszórtak a masszázs után, mondván hogy végeztek. A diving centert is kipróbáltuk, inkább máshol vizsgázzatok, ha szeretnétek, ne itt. Egyáltalán nem vették komolyan az egészet, sokszor oroszul beszéltek hozzám, mert az jobban megy nekik mint az angol. A szálloda vendégköre is egyébként 95%-ban orosz ajkú, egy- két kazah, üzbég vendég is megfordult, illetve ott tartózkodásunk ideje alatt érkezett 220 fő arab vendég. 

A szálloda strandja szép nagy, mobil stégen lehet kisétálni, a korall csodálatos. Egy nagy medence van a szálloda udvarának közepén, ami elméletileg fűtött medence, gyakorlatilag hidegebb volt mint a levegő. A másik medence a fő és a melléképület között van, tenger vízzel van feltöltve, nap közben alig volt ott valaki, nyugodtan lehetett a napon pihenni.

Egy kis gyerek medence is van az udvaron, és a medencékhez közel bár található, nagyon finom a fagyijuk, szerencsére ezt csak utolsó előtti nap fedeztük fel.

Kár ezért a hotelért, szép helyen van, csodás a panorámája, de elhanyagolják, nincs felújítás, nem foglalkoznak a személyzettel. Nincs is elég személyzet, ezért a managerek is egész nap takarítanak. Még az egyiptomi bérekhez képest is alul fizetik a dolgozókat, nem foglalkoznak velük, ahogy a szállodával sem. Ár érték arányban is azt tudom mondani, hogy egy magasan túlárazott, eléggé rossz minőségű hotel.

Míg ott voltunk, kirúgták a General Managert, de még a személyzet szerint is túl sűrűn cserélik a vezetőt.

Azért foglaltunk ide, mert anyukám velünk töltött 2 hetet, és szerettük volna, ha jól érzi magát, kicsit kényeztetik, szuper kiszolgálásban lehet része, és kényelemben. Nem sikerült. Az ebéd nem volt választékos, a személyzetből volt olyan aki simán berúgott velünk, udvarias kiszolgálásnak nyoma sem volt. Anyukám szerint a hajón, amivel Luxor és Aswan között mentünk, jobb volt az étel, és kedvesebb a kiszolgálás, és igazat kell adjak neki, mert ez a hotel fele annyi pénzt sem ér, mint amennyibe került.

A szoba egyébként ha szóltunk, ki lett takarítva, de a szobák nincsenek felújítva, karbantartás nincs, nagy takarítás sem, kb 5 év, és a leg lepukkantabb szálloda lesz. Rozsda és vízkő a fürdőben, koszos szellőző, klíma, csalódtunk ebben a szállásban. Este a lobbyban kellemes zongorahang szól, az tényleg nagyon meghitté tenné az egész lobbyt, de részeg oroszok túlkiabálják, ezért élvezhetetlen. Egy egy csendesebb este viszont hallgattuk, és lenyűgöző volt.

Részünkről soha többé Baron, el is jöttünk előbb, mint ahogy a foglalásunk véget ért volna.

Ez a weboldal sütiket használ a felhasználóbarátság javítása érdekében. A weboldal további használatával ezt elfogadod. Privacy policy